Název:
Informace jako nástroj pro řízení návštěvnických toků v destinaci (České Budějovice)
Překlad názvu:
Information as a tool for visitor management in destination (České Budějovice)
Autoři:
VARGOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat informační zdroje a práci s informacemi v řízení návštěvnických toků. Dále analyzovat práci s informacemi průvodců v destinaci a jejich vliv na pohyb návštěvníků s ohledem na udržitelnost rozvoje destinace. Pro dosažení cíle práce byla provedena analýza a zhodnocení informačních zdrojů, a to konkrétně oficiálních volnočasových webových stránek města České Budějovice a aktuálně nabízených propagačních letáků. Analýza letáků a webu proběhla na základě kvalitativního hodnocení deseti pozorovateli. Dále byly provedeny řízené rozhovory s 11 odborníky (turističtí průvodci a vedoucí odboru cestovního ruchu města ČB). Z výsledků práce byl vyvozen závěr, že destinace disponuje kvalitními informačními zdroji, které napomáhají při řízení návštěvnických toků. Dále z kvalitativního výzkumu - strukturovaných osobních rozhovorů byl zjištěn fakt, že většina průvodců v Českých Budějovicích nedbá při svých prohlídkách na udržitelnost rozvoje cestovního ruchu destinace a není jejich snahou v tomto směru vzdělávat své klienty. Průvodci podceňují význam udržitelnosti rozvoje cestovního ruchu z důvodu absence obav z negativních dopadů jejich činnosti na destinaci. V návaznosti na tato zjištění byly vypracovány návrhy na zlepšení práce s informacemi průvodců a průvodcovské činnosti.The main goal of this bachelor thesis was to analyze the information resources and how it is used in management of visitors flow. Further analyze how guides in the destination work with the information and their impact on the flow of visitors due to sustainable development of destination. To achieve this goal, an analysis and evaluation of information sources were made, specifically analysis of the free time section on the official website of České Budějovice and analysis of currently available flyers. The analyzes were based on a qualitative evaluation of ten observers. Then structured interviews with eleven professionals were held (tour guides and head of department of tourism in ČB). The results showed that destination has got a high quality information resources, which help with management of visitors flow. The qualitative research revealed that most of the guides in ČB tend to overlook the importance of sustainable development of tourism in destination and they do not put an effort into informing their clients about ways to sustain tourism. The tour guides underestimate the significance of sustainability of tourism development because of the lack of concern about the negative impact of their activities on the destination. Following these findings, proposals for improvement of tour guides work with information and tour services were made.
Klíčová slova:
destinační management; informace; informační zdroje; marketing v cestovním ruchu; průvodcovské služby; udržitelnost cestovního ruchu; destination management; guide services; information; information resources; marketing in tourism; sustainability of tourism Citace: VARGOVÁ, Lucie. Informace jako nástroj pro řízení návštěvnických toků v destinaci (České Budějovice). České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/44749