Název:
Technické aspekty použití 3D tisku ve výuce na ZŠ
Překlad názvu:
Technical aspects of the use of 3D printing in the education at elementary school
Autoři:
CVRČEK, Tomáš Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se v úvodu zabývá historií 3D tisku a jeho vývojem. Pro lepší pochopení podstaty 3D tisku jsou uvedeny významné technologie, které zahrnuje. Odborná část zahrnuje činnost s tiskárnou MakerBot Replicator 2X. Dále jsou analyzovány jednotlivé mechanické části zařízení společně s ovládacím softwarem MakerBot Desktop. Následuje kapitola pojednávající o limitech a omezeních při tisku na zmíněné 3D tiskárny, kromě toho popisuje důležité aspekty při práci na tiskárně. Pro tvorbu elektronických modelů jsou vytipovány programy vhodné pro použití na základní škole. Významný milník tvoří problematika 3D tisku, která může sloužit jako návod při eliminaci potíží s kvalitou tisku, nefunkčností 3D tiskárny a jiné. Jsou navrženy zajímavé modely pro výuku fyziky a pracovních činností, které žákům usnadní chápání vysvětlované látky a fungují jako aktivizující prvek do hodiny. Byl vytvořen seznam významných webů, kde lze nalézt modely vhodné nejenom pro výuku na ZŠ, ale i pro jiné účely. Poslední kapitola se věnuje ekonomickému hledisku 3D tisku. This thesis in the beginning deals with the history of 3D printing and its development. For better understanding the nature of 3D printing are the significant technologies that includes. Professional part includes work with the printer MakerBot Replicator 2X. Mechanical parts of the device are analyzed together with the operating software MakerBot DesktopThe following chapter is dealing with the limits and restrictions when it is printed on said 3D printer, except that describes important aspects when working on the printer. For the creation of electronic models are suggested appropriate programs for use in elementary school. A significant milestone is forming the problems of 3D printing, which can serve as a guide for the elimination of print quality problems, malfunctioning of 3D printers and others. Interesting models are designed for teaching physics and working activities that the students facilitate understanding of the substance of the response and act as activating element within lesson. It was created a list of important sites where you can find models suitable not only for teaching in elementary schools, but also for other purposes. The last chapter deals with the economic aspect of 3D printing.
Klíčová slova:
3D tisk; ABS; extrudér; FDM technologie; MakerBot Replicator 2X; PLA; SolidWorks; struna; základní škola; 3D print; ABS; elementary school; extrudér; FDM technology; filament; MakerBot Replicator 2X; PLA; SolidWorks Citace: CVRČEK, Tomáš. Technické aspekty použití 3D tisku ve výuce na ZŠ. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/43676