Original title:
Faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (Českobudějovicko)
Translated title:
Factors Affecting a Visitors´ Satisfaction in South Bohemia (The Region of České Budějovice)
Authors:
KOUBOVÁ, Andrea Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci faktorů, které ovlivňují spokojenost návštěvníků Českobudějovicka. Jedná se o porovnání představ samotných návštěvníků s reálným stavem služeb cestovního ruchu. Konkrétně jak návštěvníci vnímají kvantitu a kvalitu primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky. Na základě toho je možné sestavit návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách. Případová studie je uskutečněna formou dotazování návštěvníků ve vybraných obcích Českobudějovicka. Toto dotazníkové šetření je poté zpracováno a vyhodnoceno. Následně je také porovnáno s hloubkovými rozhovory s odborníky v oboru cestovního ruchu. V další části jsou vyhodnoceny hypotézy. Na základě výsledků dotazníkového šetření je navržen koncept, který řeší dopravní infrastrukturu ve městě České Budějovice. Dále je navržena podpora podnikatelských subjektů působících v cestovním ruchu, vedoucí k prodloužení délky doby pobytu návštěvníka na Českobudějovicku. Díky tomu je možné podpořit cestovní ruch v destinaci a zvýšit celkovou spokojenost přijíždějících návštěvníků.The aim of the thesis is to identify factors influencing satisfaction of tourists coming to the Region of České Budějovice with services of tourism. Concretely, how the respondents perceive quality and quantity of primary and secondary tourism offer in the selected region in terms of demand and proposal of measures designed to increase tourist's satisfaction. The presented case study is based on an analysis of the questionnaire answers provided by the visitors in the selected municipalities in the Region. This questionnaire survey is processed, evaluated and also compared with the depth interviews with the specialist in tourism. In the other part of the thesis hypotheses are evaluated. A concept addressing transport infrastructure was designed based on the results of the questionnaire. Furthermore, a proposal to support business subjects in tourism was created. It can lead to a prolongation of the time that visitors spending in the Region of České Budějovice. This could aid tourism in the area and the general satisfaction of arriving visitors.
Keywords:
primary destination offer; Region of České Budějovice; research; secondary destination offer; services in tourism; tourism; tourism destination; cestovní ruch; destinace cestovního ruchu; dotazníkové šetření; primární nabídka; sekundární nabídka; služby cestovního ruchu; spokojenost návštěvníků; Českobudějovicko Citation: KOUBOVÁ, Andrea. Faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (Českobudějovicko). České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/41727