Název:
Možnosti využití badatelsky orientované výuky na středních školách
Autoři:
FIALA, Václav Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Badatelsky orientovaná výuka je metoda vyučování, která staví do popředí zájmy žáka a jeho vlastní aktivitu. Svoji strukturou velmi přispívá k rozvoji různých znalostí a dovedností. Ačkoli využívá vědeckých metodických principů, je vhodnou metodou pro všechny žáky bez ohledu na jejich budoucí zaměření. Rozvíjí a podporuje dovednosti, které jsou nezbytné pro každého člověka, jako je např. práce s kvalitními informacemi. Tato metoda však v naší zemi naráží na některé překážky, které brání její úspěšné implementaci do vzdělávání. Je to například nízká informovanost učitelů. Také vzniká mnoho návodů badatelsky orientovaných úloh, které po bližším zkoumání badatelské vůbec nejsou. V této práci je popsáno několik zdařilých badatelských úloh, ale pro srovnání také úloha, která koncepci BOV vůbec neodpovídá. V závěru navrhuji vlastní badatelskou úlohu.The inquiry based learning is a teaching method that prefers the interests of the pupils and their own activity. Its structure greatly contributes to the development of various knowledge and skills. Although it uses scientific methodological principles, this way of teaching is a suitable method for all pupils regardless of their future orientation. It develops and encourages skills that are necessary for each person, such as using appropriate information. Due to the poor awareness of teachers in our country, this method faces some obstacles that hinder its successful implementation in education. Furthermore, in fact, a lot of available inquiry based lessons are not research-oriented tasks at all. In this theses, there are described several of successful research tasks, in comparison with some IBE lessons which does not correspond to the concept of IBE. In conclusion, I suggest my own example of the inquiry based lesson plan.
Klíčová slova:
BOV; vzdělávání; žák; education; IBE; student Citace: FIALA, Václav. Možnosti využití badatelsky orientované výuky na středních školách. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Přírodovědecká fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/41155