Original title:
Hudba v reklamních spotech
Translated title:
Music in advertising spots
Authors:
ŘEŘÁBEK, Lukáš Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem Hudba v reklamních spotech. V teoretické části popisuji vývoj reklamy, její teorii, strategie, zásady a užitý jazyk. Následuje pojednání o významu televizní reklamy a použití instrumentální nebo vokální hudby znějící v pozadí. Praktická část obsahuje realizaci konkrétních hudebních činností směřujících do výuky hudební výchovy na 1. stupni základní školy. V šesti vybraných televizních spotech se zaměřuji na hlasovou, rytmickou nebo intonační výchovu, improvizaci a na nácvik písní.The topic of this thesis is Music in advertising spots. The theoretical part describes advertising history, its theory, strategies, rules and used language. It is followed by purpose of TV commercial and use of instrumental or vocal music which sounds at background. The practical part contains the implementation of music activities into specific lessons for small children at primary school. I focus on vocal, rhythmical or intonation training, improvisation and learning new songs through six TV commercials.
Keywords:
advertisement; music; music lesson; teaching; TV commercial; hudba; hudební výchova; reklama; televizní reklama; výuka Citation: ŘEŘÁBEK, Lukáš. Hudba v reklamních spotech. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/40476