Název:
Determinanty percepce krajiny u studentů středních škol
Autoři:
PEKAŘOVÁ, Alena Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá determinantami percepce krajiny u studentů gymnázií. V práci je percepce krajiny prezentována jako konstruktivní proces, který je determinován evolučně, ontogeneticky a také osobnostními a sociálními faktory. Žákovské miskoncepty jsou představeny jako přirozený projev procesu poznávání, je však nutné, aby učitele byli schopni existenci miskonceptů diagnostikovat a řešit. V předložené práci jsou představeny aspekty výuky, které se mohou podílet na rozvoji nejen kognitivní, ale také afektivní dimenze osobnosti a mohou tak směrovat postoje žáků k pozitivním hodnotám krajiny. Pozornost je zaměřena na současný stav výuky tématu krajina a na souvislost tohoto stavu s pojetím krajiny u studentů. Bylo zjištěno, že proměnné jako osobní postoje učitelů či vybrané aktivizující výukové metody mají souvislost s jistými postoji a kognitivními výsledky žáků. In this thesis, we analyzed the perception of landscape during education. It is presented as constructive process determined by evolutionary aspects, ontegenesis, personal and social specificity. Students´ misconceptions of landscape are presented as natural process during knowledge integration, which has to be diagnosed and solved. Different aspect of education can affect students´personality toward the development of not only kognitive, but also affective dimensions. By this, students´ attidudes toward landscape can be steered. The attention is foccused on the student perception of present landscape and understanding ofexistence of landscape micsonceptions among students. Variables such as teachers´ personal attitudes or certain activation methods were found to be related to students´concept of the landscape. Fulfilling of educational goals by teachers was not found significant for students´landscape perception.
Klíčová slova:
krajina; miskoncepty; percepce; výuka; education; landscape; misconception; perception Citace: PEKAŘOVÁ, Alena. Determinanty percepce krajiny u studentů středních škol. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Přírodovědecká fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40416