Original title:
iPad v hodinách matematiky se zřetelem na fáze pojmotvorného procesu
Translated title:
IPad in math teaching
Authors:
CHOCHOLATÁ, Monika Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza aplikací, vhodných pro výuku matematiky pomocí mobilních zařízení typu iPad a tablet s operačním systémem Android či Windows. Vybrané aplikace jsou tříděny dle kapitol tematického plánu s ohledem na fáze pojmotvorného procesu. Dále byla realizována výuková hodina s vybranými aplikacemi určenými pro platformu Android.The aim of this thesis is the analysis of applications, suitable for teaching mathematics using mobile devices such as iPad and tablets using Android or Windows. Selected applications are classified according to thematic chapters plan with respect to the phase creation concepts of process. It was also realized instructional hours with the selected app for the Android platform.
Keywords:
Android; Apple iOS; applications; Creation concepts of process; ICT; iPad; mathematics; Tablet; Windows; Android; aplikace; Apple; ICT; iOS; iPad; matematika; pojmotvorný proces; Tablet; Windows Citation: CHOCHOLATÁ, Monika. iPad v hodinách matematiky se zřetelem na fáze pojmotvorného procesu. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36054