Original title:
Loajalita zákazníků vybrané společnosti
Translated title:
Customer Loyalty to the Selected Company
Authors:
Čechovská, Eva ; Průša, Přemysl (advisor) ; Mařík, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je analyzovat vztah zákazníka k drogerii dm v České republice a definovat jeho loajalitu. Na základě dotazníkového šetření potvrdím či vyvrátím mnou stanovené hypotézy, popř. navrhnu vylepšení. Návrhy vyvodím z teoretických podkladů a získaných dat z vlastního dotazníkového šetření. Práce je členěna do čtyř hlavních částí, z nichž se první tři zabývají teorií potřebnou pro následující části, a to vysvětlením loajality zákazníka, segmentace a marketingového výzkumu. Čtvrtá část obsahuje rozbor a vyhodnocení výsledků z dotazníkového šetření trhu v praxi a návrhy na vylepšení.The aim of my bachelor thesis is to analyze the relationship between customer and the company dm drogerie markt lnc. in the Czech Republic, to define his loyalty and to propose improvements in marketing communication. The proposals are based on theoretical foundations and on the data obtained from an own questionnaire survey. The thesis is divided into four main parts. The first three parts include the theory needed for the practical section by explaining customer loyalty, segmentation and marketing research. The fourth part contains an analysis and evaluation of the results of the survey and suggestions for improvements.
Keywords:
Customer Loyalty; Marketing Research; Retail Segment; Loajalita zákazníka; Maloobchodní segment; Marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49495