Original title:
Uvedení produktové řady na český potravinový trh
Translated title:
Launch of the product line on the Czech food market
Authors:
Langerová, Anna ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Kvinta, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na uvedení produktové řady na potravinový trh v České republice. Zejména se soustředí na prémiovou řadu společnosti Dr. Oetker, která se nazývá Premium Puding. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první části jsou popsány teoretické pojmy, které se týkají targetingu a positioningu, marketingového mixu produktu, vývoje nových produktů a konkurenční a SWOT analýzy. Druhá kapitola pojednává o samotné společnosti Dr. Oetker a následně se soustředí na Premium Puding a jeho analýzu. V poslední kapitole jsou zmíněny výsledky rozboru a případná doporučení.The bachelor thesis focuses on launch of product line on the food market in Czech republic. It mainly focuses on premium line of Dr. Oetker brand which is called Premium Puding. The thesis is divided into three basic chapters. The first part describes the theoretical concepts relating to targeting and positioning, product marketing mix, a new product development and competitive and SWOT analysis. The second chapter dicusses the company itself and concetrates on Premium Puding and its analysis. The last chapter describes the results of analysis and some recommendation.
Keywords:
Dr. Oetker; product line; SWOT analysis; Dr. Oetker; produktová řada; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49480