Original title:
Vliv značky Mary Kay na kupní chování zákazníků
Translated title:
Mary Kay brand influence on the purchasing behavior of customers
Authors:
Teplá, Zuzana ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Hesková, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou vlivu značky Mary Kay na kupní chování zákazníků trhu B2C pomocí modelu customer-based brand equity a nástroje ColourMind používajícím barvově-slovní asociační metody CWAT. Jejím cílem je zjištění vnímání hodnoty značky a faktorů, které nákupní chování zákazníků této značky ovlivňují. Teoretická část je zaměřena na spotřební trhy B2C, značkovou politiku, zákazníky a jejich kupní chování. Praktická část se zabývá identifikací společnosti Mary Kay, analýzou determinantů a vyhodnocením jejich vlivu na kupní chování zákazníků.The diploma thesis deals with the analysis of the influence of Mary Kay brand on purchase behavior of customers B2C markets thanks to the model customer-based brand equity and the model ColourMind using colour-word association method CWAT. Its aim is to evaluate perception of the brand and factors influencing behavior of customers. Theoretical part is focused on B2C markets, brand politics, customers and their attitude to shopping. Practical part deals with identification of Mary Kay company, analysis of determinants and evaluation of their influence on purchase behavior of customers.
Keywords:
B2C markets; brand; ColourMind; customer; CWAT; Mary Kay; model customer-based brand equity; purchase behavior of customers; ColourMind; CWAT; kupní chování; Mary Kay; model customer-based brand equity; spotřební trhy B2C; značka; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49433