Název:
Marketingové aktivity Ministerstva zemědělství za účelem podpory tuzemských potravin a jejich dopady
Překlad názvu:
Marketing Activities of the Ministry of Agriculture to support domestic food and their effects
Autoři:
Vojtěchová, Barbora ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Čapková, Mariana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Vlivem liberalizace mezinárodního obchodu dochází k nárůstu dovozu potravin do České republiky. Řada producentů není schopna čelit zahraniční konkurenci a musí ukončit svou činnost. Tím dochází k poklesu produkce zemědělských komodit a potravin, čímž se snižuje také potravinová soběstačnost České republiky. Ministerstvo zemědělství (MZe) proto vyvíjí aktivity na podporu tuzemských potravin a jednou z aktivit je soutěž Regionální potravina. Související kampaně jsou zaměřeny jak na spotřebitele, tak na producenty. Cílem práce proto bylo zjistit, jak producenti vnímají soutěž Regionální potravina a souvsející aktivity MZe a zda producenti pozorují vlivem ocenění a aktivit MZe pozitivní dopady. Dalším cílem bylo zjistit, zda spotřebitelé znají projekt Regionální potravina a aktivity MZe, zda tyto potraviny nakupují a zda upřednostňují české potraviny. Teoretická část se týká zejména marketingu a legislativy související s podporou tuzemských potravin. Praktická část vychází z dotazníkového šetření mezi producenty a spotřebiteli. Na základě výsledků jsou v závěru práce stanovena doporučení pro Ministerstvo zemědělství.Due to the liberalization of the international trade, there is an increase in food imports to the Czech Republic. However, many producers are not able to face this competition and are forced to end up their business. This leads to the decrease in the production of agricultural commodities and foodstuffs which also reduces the food self-sufficiency of the Czech Republic. Therefore the Ministry of Agriculture (MA) runs activities in order to promote domestic food and the competition "Regionální potravina" is one of those activities. The related campaigns are aimed at both the producers and consumers. The aims of this thesis are to find out how producers perceive the competition Regionální potravina and activities of the MA and whether producers observe that competition and activities of MA have some positive effects. Another aim is to find out whether consumers know the competition Regionální potravina and activities of MA, whether they buy this food and whether they prefer to buy Czech food. The theoretical part concerns especially marketing and legislation related to the promotion of domestic food. The practical part is based on a survey among producers and consumers. Based on the results of this survey, the recommendations for the Ministry of Agriculture are set out.
Klíčová slova:
Marketing; Marketingové aktivity; Ministerstvo zemědělství; Regionální potravina; České potraviny; Czech Food; Marketing; Marketing activities; Regionální potravina; The Ministry of Agriculture
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49398