Original title:
Víceúrovňový marketing se zaměřením na marketingovou strategii firmy Green Ways s.r.o.
Translated title:
Multi-level marketing focusing on the marketing strategy of the company Green Ways, Ltd.
Authors:
Davidová, Michaela ; Olšanová, Květa (advisor) ; Walter, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem mé bakalářské práce je identifikace příležitostí pro růst společnosti Green Ways s.r.o. s ohledem na konkurenci na českém trhu. Tohoto cíle jsem se snažila dosáhnout pomocí situační analýzy a následné SWOT analýzy, která nám zhodnotila silné a naopak slabé stránky společnosti a určila, na co by se firma měla zaměřit, aby získala konkurenční výhodu. V teoretické části jsem se zaměřila také na analýzu víceúrovňového marketingu, která je typickou formou podnikání společnosti Green Ways s.r.o. V závěru práce jsem provedla dotazníkové šetření, díky kterému jsme se dozvěděli o povědomí značky na českém trhu. Výsledky dotazníku mě přesvědčily o silné pozici společnosti Green Ways mezi prodejci zelených potravin na českém trhu.The main aim of my bachelor thesis is to identify the opportunities for the growth of the company Green Ways, Ltd. in consideration of the competition on the czech market. This target was reached through the situational analysis and the subsequent SWOT analysis which evaluated the strenghts and the weaknesses and defined what the company should focuse on to gain the competitive advantage. In the theoretical part I also focused on the analysis of multi-level marketing which is the typical business form of the company Green Ways, Ltd. In conclusion, I made a survey through which we learned about the brand awarness on the czech market. The survey results have convinced me of the strong position of the company Green Ways, Ltd. among the green foods sellers on the czech market.
Keywords:
green foods; multi-level marketing; situational analysis; SWOT analysis; situační analýza; SWOT analýza; víceúrovňový marketing; zelené potraviny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49387