Original title:
Exportní strategie ČR se zaměřením na Maroko
Translated title:
Export Strategy of the Czech Republic with focus on Morocco
Authors:
Slezáková, Lucie ; Jiránková, Martina (advisor) ; Neumann, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je charakterizovat exportní strategii České republiky pro období 2012-2020 a zhodnotit, zda je Maroko právem zařazeno mezi zájmové země definované touto strategií. První část práce obsahuje teoretické vymezení pojmů, především popisuje jednotlivé teorie mezinárodního obchodu. Druhá část se věnuje vysvětlení pojmu obchodní politiky a vývoji exportní politiky České republiky. Ve třetí části je charakterizováno Marocké království se zaměřením podnikatelského prostředí. Stěžejní část práce analyzuje obchodní příležitosti pro české exportéry v Maroku.The aim of this thesis is to characterize the current export strategy of the Czech Republic and analyze whether Morocco has potential for Czech entrepreneurs and companies. The first part of the thesis describes theories of international trade. The second part is dedicated to explain the term trade policy and to describe the development of export policy of the Czech Republic. In the third part there are fundamental information about the Kingdom of Morocco as well as analysis of investment climate. The key part of the thesis analyzes business opportunities for Czech companies and entrepreneurs.
Keywords:
business opportunities; Czech Republic; export strategy; investment climate; Morocco; exportní strategie; Maroko; obchodní příležitosti; podnikatelské prostředí; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49332