Název:
Gamifikace a její využití v marketingu atraktivit cestovního ruchu
Překlad názvu:
Using Gamification for Tourist Attractions Marketing
Autoři:
Braunová, Natálie ; Bakos, Tomáš (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je navrhnout produkt s prvky gamifikace pro vybranou atraktivitu cestovního ruchu v České republice včetně jeho realizace. Jako partner projektu byl vybrán zámek Tachov ležící ve stejnojmenném městě v turistické oblasti Český les. Teoretická část práce je zahrnuta v prvních třech kapitolách, provázanost teoretické a praktické části zajišťuje čtvrtá kapitola, samotnou praktickou část tvoří pak kapitoly pět a šest. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy a definice z oblasti služeb a produktů v cestovním ruchu, dále jsou uvedeny současné trendy cestovního ruchu a vybrané aspekty související s marketingem atraktivit cestovního ruchu. Čtvrtá kapitola se zabývá kompletně samotným pojmem gamifikace a jejími principy. Analýze současné situace aplikace gamifikace v cestovním ruchu na území České republiky i v zahraničí se věnuje kapitola pátá. Poslední šestá kapitola obsahuje návrh gamifikovaného produktu vybrané atraktivity cestovního ruchu s možností jeho využití pro marketingové účely. Na základě realizace produktu a dalších poznatků je pak zhodnocen přínos gamifikace v oblasti cestovního ruchu.The aim of the Master thesis is to design the tourist product with elements of gamification for a chosen tourist attraction in the Czech Republic including its implementation. The project partner is Tachov castle which is situated is the town of the same name in the tourist area of Český les. The theoretical part of the thesis is included in the first three chapters, the chapter number four guarantees the transition between theoretical and practical part and the practical part is contained in the chapter number five and six. The theoretical part consists of the general terms which are related to the services and products in the tourism field, then there are defined the current trends in tourism and some marketing aspects of tourist attractions. The fourth chapter deals with the term of gamification and its principles when designing the gamified product. The chapter number five focuses on the analysis of the current situation of using gamification in tourism in the Czech Republic as well as in the foreign countries. In the last chapter there is suggested the gamified tourist product for the chosen tourist attraction. The contribution of the using gamified elements in tourist product is evaluated on the basis of its implementation and of other findings.
Klíčová slova:
gamifikace v cestovním ruchu; marketingové řízení atraktivit cestovního ruchu; návštěvnický zážitek; produkt cestovního ruchu; gamification in tourism; marketing management of tourist attractions; tourist experience; tourist product
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49316