Original title:
Ocenění společnosti Kofola a.s.
Translated title:
Valuation of the Company Kofola a.s.
Authors:
Doan Thi, Ha Phuong ; Špička, Jindřich (advisor) ; Smrčka, Luboš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je stanovit objektivizovanou hodnotu společnosti Kofola a.s. k datu 31.12.2014 pro potřeby managementu a majitelů. Práce je rozdělena na teoreticko-metodologickou a praktickou část. V teoreticko-metodologické části jsou popsány základní pojmy a metodiky oceňování podniku. V praktické části práce je teorie aplikována na data společnosti Kofola a.s. Diplomová práce obsahuje představení společnosti, strategickou a finanční analýzu, SWOT analýzu, analýzu a prognózu generátorů hodnotu, které tvoří základní kostru pro sestavení finančního plánu. Pro ocenění společnosti byla zvolena výnosová metoda diskontovaných peněžních toků ve variantě FCFF (Free Cash Flow to the Firm). Objektivizovaná hodnota společnosti k datu 31.12.2014 činí 10 430 337 tis. Kč.The aim of this thesis is to determine the value of the company Kofola a.s. by the date 31st of December 2014 for the needs of the managers and owners. The thesis consists of two main parts, the theoretical-methodological part and the practical part. The theoretical part describes the basic concepts and methods of valuation of a company. In the practical part, the theory is applied to data of Kofola a.s. The thesis includes the introduction of the company, strategic and financial analysis, SWOT analysis, analysis and forecast of generators of the value and the financial plan. The method of discounted cash flow for FCFF (Free Casf Flow to the Firm) was chosen for the valuation of the company and according to this method, the objectified value of the company Kofola a.s. is 10 430 337 thousand CZK to the date 31.12.2014.
Keywords:
financial analysis; financial plan; strategic analysis; valuation of a company; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; ocenění společnosti; strategická analýza; trh s nealkoholickými nápoji
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49294