Original title:
Optimalizace použitelnosti e-shopu Vivantis.cz
Translated title:
Optimising usability of e-shop Vivantis.cz
Authors:
Rozhoň, Filip ; Novák, Michal (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce v teoretické části vysvětluje důležitost optimalizace použitelnosti webu pro e shopy a popisuje celý proces optimalizace se zaměřením na uživatelské testování a A/B testování. Jednotlivé metody optimalizace použitelnosti jsou doplněny o ukázky z případových studií. V praktické části se práce zaměřuje na optimalizaci použitel-nosti konkrétního e shopu Vivantis.cz. Ukazuje praktické využití metod optimalizace použitelnosti, přičemž je kladen důraz na uživatelské testování a A/B testování.The thesis in theoretical part explains the importance of optimizing usability for e-shops and describes the whole process optimization with a focus on user testing and A/B testing. Each of optimization methods is supplemented by examples from case studies. In the practical part thesis is focused on optimizing usability of specific e-shop Vivantis.cz. It shows the practical application of optimization methods with the emphasis on user testing and A/B testing.
Keywords:
A/B testing; conversion rate; usability; user experience; user testing; A/B testování; konverzní poměr; Použitelnost; uživatelské testování; uživatelský zážitek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49209