Název:
Bedřich Smetana: Klavírní trio g-moll op . 15. Rozbor díla (interpretační analýza).
Překlad názvu:
Piano Trio g minor op. 15 by Bedřich Smetana - Analysis Of Composition
Autoři:
Králíčková, Klára ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce je interpretační analýza Smetanova Tria g moll op. 15 pro klavír, housle a violoncello. Nejprve se věnuji komorní tvorbě Bedřicha Smetany. V další kapitole je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto díla a všemi autorovými inspiračními zdroji. A poté už následuje samotná analýza, kde budu skladbu zkoumat po stránce melodické, rytmické, harmonické, instrumentační, dynamické, formální a tektonické. Takto komplexní pohled na toto komorní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Tria g moll op. 15.
Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje třemi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna šesti přílohami.The bachelor thesis deals with an analysis of the interpretation of the Trio g minor op. 15 by Bedřich Smetana. First chapter is dedicated to Bedřich Smetana´s chamber music. Then the reader is introduced into the historical circumstances of the formation of the Trio g minor and all the sources of author´s inspiration. After that the interpretative analysis of the Trio as the main focus of my thesis is presented. Used approaches of analysis are melodic, rhythmical, harmonical, instrumental, dynamical, formal and tectonic. Such a complex view of these chamber pieces enables a deeper insight into their complexity and also serves to a convincing interpretation and better understanding of the Trio g moll op. 15.
The thesis is divided into the introduction part, three main chapters with several subchapters and the conclusion. As well, six attachments are added.
Klíčová slova:
interpretace uměleckého díla; klavír; komorní hudba (problematika); Smetana, Bedřich, 1824-1884
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8670