Original title:
Podoby autenticity v hereckém projevu
Translated title:
Aspects of Authenticity in Acting
Authors:
Neškudla, Pavel ; KROBOT, Miroslav (advisor) ; TOMÁNEK, Karel František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Podoby autenticity v hereckém projevu zkoumá autenticitu, přirozenost, uvěřitelnost a pravdu v herectví a v představeních nebo jiných tomu korespondujících formách z pohledu mé vlastní zkušenosti a zároveň z pohledu teoretického, který ovšem není vědeckého ražení. Jedná se pouze o můj vlastní teoretický pohled.
Tyto pojmy jsou demonstrovány na části z mé dosavadní umělecké činnosti a na tvorbě, kterou jsem byl nebo stále jsem součástí.
Zároveň je pojata jako ohlédnutí zpět, sebereflexe, ukotvení a ujasnění si obsažených věcí, které samozřejmě zasahují i do budoucnosti a do umělecké činnosti, která v této diplomové práci uvedená není.My diploma thesis Aspects of authenticity in acting examines the authenticity, nature, plausibility and truth in acting and performances or in other various forms of performing arts. All this is based both on my own experience and on theoretical, but not purely scholarly approach. However, this theoretical approach represents my own understanding without any ambition of theory redefinition. Diploma thesis examines, think and also submit claims.
All these concepts are demonstrated on my acquired artistic activities and on creation which I was or still I am part of.
The diploma thesis is also conceived as a look back, self-reflection, anchor and clarification of matters which of course involve my future and my artistic activities that are not mentioned in this thesis.
Keywords:
autenticita (umění); herecká pravda; herectví; lidská přirozenost; pravda; přirozenost; sebepoznání
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8545