Název:
Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla Kachyni
Překlad názvu:
Art direction-set decoration in films of Karel Kachyňa and its rooting in sixties
Autoři:
Vigner, David ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; OLMER, Vít (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vztahy mezi jednotlivými výtvarnými uměleckými disciplínami, jež jsou stavebními kameny každého filmového díla. Zejména se jedná o lokace, architektonickou, rekvizitní a kostýmní výpravu. Zároveň zkoumá jednotlivé vazby a kontinuitu mezi těmito profesemi, jejichž výtvarno se tak excelentně promítlo v tehdejší filmové tvorbě. Fotogenie, emotivnost a uvěřitelnost filmového příběhu je jedna ze základních prvků filmu. V praktické části se práce zabývá filmovou tvorbou režiséra Karla Kachyni. Především pak analýzou filmové výpravy ve filmech Trápení (1961), Závrať (1962) a Vysoká zeď (1964).
Z bakalářské práce mohou čerpat studenti filmové režie, kamery, scénografie či produkce. Práce umožňuje úvod a náhled do této problematiky. Vymezuje základní témata a rozdílnosti ve výtvarném pojetí filmu. Tímto rozšířuje i náhled na československou filmovou tvorbu v šedesátých letech z hlediska filmové výpravy.In its theoretical part the bachelor thesis is focused on main corner stones of each film, in particular on relation between film art disciplines: location, architecture, props and costumes. Bounding and continuity between these subjects are investigated as well as their pictorial art were greatly demonstrated in films of sixties. Credibility, emotional and photogenic impacts are considered as basic film features.
In its practical part the thesis is focused on films of Karel Kachyňa. The art direction-set decoration is analysed in films Trápení (1961), Závrať (1962) and Vysoká zeď (1964).
This bachelor thesis therefore can serve as a study source for students of directory, cinematography and production. This work offers an introduction and insight of problematics of art direction-set decoration and defines basic themes and differences from film art point of view. In this way the thesis extends awarness and knowledge of Czechoslovak film making in sixties, especially of its special art direction-set decoration.
Klíčová slova:
60. léta 20. století; analýzy filmových děl; filmová výroba; filmoví architekti; filmoví režiséři; Kachyňa, Karel, 1924-2004; kostýmní výtvarníci; výprava (divadlo, opera, film); výrazové umělecké prostředky; výrobní štáb filmu; československá kinematografie; česká kinematografie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8474