Název:
Badatelsky orientované učení ve výuce fyzického zeměpisu
Autoři:
VACKOVÁ, Vendula Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce reaguje na nové trendy a příčiny změn v přírodovědném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá především badatelsky orientovaným (přírodovědným) vzdělávání. Zaměřuje se na jeho vymezení, hlavní rysy a postavení v českém vzdělávacím systému. Hlavním cílem práce a výsledkem praktické části je vytvoření vlastního portfolia s badatelsky zaměřenými úlohami určenými pro druhý stupeň základních škol, které se vztahují na jednotlivé fyzickogeografické složky (geologie, geomorfologie, pedologie a biogeografie).This diploma thesis responds to the innovative trends and the causes of these changes in the science education.. The theoretical part of the thesis deals primarily with Inquiry-Based (Science) Education. It is focused on its definition, main features and its position in the Czech educational system. The main goal of this thesis and an output of the practical part is creating a portfolio with Inquiry-Based Science Education tasks in the physical geography (geology, geomorphology, pedology and biogeography) intended for the 2nd stage of primary schools.
Klíčová slova:
badatelsky orientované vyučování; fyzická geografie; praktické portfolio; základní vzdělávání; Inquiry-Based Science Education; physical geography; practical projects; primary education Citace: VACKOVÁ, Vendula. Badatelsky orientované učení ve výuce fyzického zeměpisu. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/36207