Název:
Světový trh kakaa a čokolády
Překlad názvu:
The world market of cocoa and chocolate
Autoři:
Voborníková, Martina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá světovým trhem kakaa a čokolády a současnými trendy čokoládového průmyslu, které se více či méně odrážejí na spotřebě čokolády v České republice. Cílem mé práce je na základě analýzy současné situace na světovém trhu kakaa a čokolády vystihnout současné trendy ve spotřebě čokolády. Zároveň analyzuji jejich dopady na spotřebu čokolády a čokoládových cukrovinek v České republice. V práci se rovněž zabývám historií, charakteristikami a hlavními producenty a prodejci na trhu běžných i prvotřídních čokoládových produktů. Práce je rozdělena do tří spolu souvisejících kapitol. První je zaměřena na světový trh kakaa, druhá na světový trh čokolády a třetí na spotřebu čokolády v ČR.The thesis depicts the world market of cocoa and chocolate dand current trends influencing the chocolate industry. The aim of this paper is to describe current trends in consumption of chocolate on basis of the analysis of international trade of cocoa and chocolate. I also analyse their impact on consumption of chocolate and chocolate confectionery in Czech Republic. The paper focuses on the history, classification and main producecrs as well as main sellers on the international market of the mainstream products and first class (fine) ones. The paper is devided into three parts. The first part briefly analyses the international trade of cocoa, the second part focuses on the international trade with chocolate and chocolate industry with its current trends, the last part is dedicated to the consumption of chocolate in Czech Republic and its main trends.
Klíčová slova:
kakao; kakaové boby; prémiumizace; spotřeba čokolády; světový trh; čokoláda; čokoládový průmysl; chocolate; chocolate consumption; chocolate industry; cocoa; cocoa beans; fine chocolate; international trade; premiumisation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/48474