Original title:
Marketingová strategie v česko-rakouském pohraničí
Translated title:
Marketing Strategy for the Czech-Austrian Border Area
Authors:
Chumanová, Martina ; Chylíková, Hana (advisor) ; Lužická, Lenka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je navržení marketingové strategie pro česko-rakouské pohraničí, kde česká strana je zastoupena vybranými jihočeskými městy a rakouská strana je zastoupena spolkem pro podporu ekonomických subjektů ve městě Gmünd. První část práce je věnována teoretickým pojmům v oblasti marketingu, marketingového průzkumu trhu a marketingových nástrojů. Ve druhé části se práce věnuje představení obou regionů, konkrétních vybraných měst a důraz je kladen na představení potenciálu možné spolupráce. Třetí část je věnována vlastní analýze. Marketingový průzkum trhu byl proveden formou dotazníkového šetření a na základě výsledků byl sestaven mix marketingových nástrojů, které by mohly být užity rakouskou stranou k propagaci v jihočeských městech.The aim of this thesis is to design a marketing strategy for the Czech-Austrian border area, where the Czech side is represented by selected South Bohemian towns and the Austrian side is represented by the association for the advertisement of economic entities in Gmünd. The first part of this thesis is devoted to the theoretical concepts in marketing, market research and marketing tools. The second part deals with the performances of the two regions, specific selected cities and the emphasis is on presenting the potential of a possible cooperation. The third part is devoted to an own analysis. Market research was realized through the use of a questionnaire survey and from the results was assorted a mix of marketing tools that could be used for the advertising of the Austrian region in the South Bohemian towns.
Keywords:
Advertising; Austria; Market Research; Marketing; Marketing Mix; South Bohemia; Jihočeský kraj; Marketing; Marketing mix; Průzkum trhu; Rakousko; Reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48471