Original title:
Exportní strategie Jitexu Comfort, s.r.o., na německý trh
Translated title:
The export strategy of Jitex Comfort, s. r. o. on the German market
Authors:
Říhová, Michala ; Němečková, Iveta (advisor) ; Hinčica, Vít (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je navrhnutí strategie při vstupu německý trh. První část práce je věnovaná charakteristice a současnému postavení Jitexu Comfort na českém trhu, její historii, organizační struktuře a obchodní strategii. Dále práce uvádí důvody, které vedou k úvahám o vstupu na zahraniční trh. V další části se autorka zabývá především analýzou německého trhu, na který by Jitex Comfort chtěl vstoupit.Závěrečná část je věnována, v souladu s myšlenkou Jitexu Comfort vstoupit na německý trh, návrhu plánu exportní strategie, který navazuje na předchozí zjištěné informace.The diploma thesis is about export strategy of Jitex Comfort, s. r. o. on the German market. The first part is about characteristic and current situation of Jitex Comfort on the Czech market, its history, organizational structure and business strategy. Followingly the thesis states the reasons why Jitex Comfort wants to enter the German market. In the next part is analysis of German market. The last section is about suggestion of the export strategy.
Keywords:
expansion; Germany; strategy; expanze; Německo; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48367