Original title:
Marketingová komunikace malé firmy na internetu
Translated title:
Marketing communication of small size business on the Internet
Authors:
Knápková, Kamila ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci se zaměřuji na vybrané nástroje internetového marketingu, které jsou vhodné pro malé firmy.V první kapitole jsou vysvětleny pojmy internetová reklama a nástroje podpory prodeje na internetu.Dostatečný prostor jde zde věnován pravidlům tvorby webových stránek a způsobu jejich optimalizace pro vyhledávače (SEO), i možnostem měření jejich návštěvnosti (Google Analytics).Druhá kapitola se již soustřeďuje na koncept obsahového marketingu a zejména pak na jeho praktické využití v podnikání za účelem zlepšení obchodních výsledků firmy. Představím zde rovněž sociální sítě, které jsou pro šíření vytvořeného obsahu vhodné. Poslední kapitola je vyústěním předchozích kapitol. Teoretické poznatky jsou zde aplikovány na konkrétní firmě. Veškerá doporučení vzešlá z analýzy současné marketingové komunikace firmy jsou následně aplikována při tvorbě webové stránky nové značky firmy drevozesveta, s.r.o.-Nábytek ze světa.V závěru práce porovnávám úspěšnost původní a nové stránky na základě vybraných parametrů.In the thesis I focus on selected instruments of internet marketing which are suitable for small size companies. The terms internet advertising and internet sales promotion instruments are explained in the first chapter. Sufficient part of the thesis is dedicated to the rules of webpage creation and the means of their optimization for search engines (SEO) as well as to the options of their attendance measuring (Google Analytics).The second chapter is focused on the concept of content marketing and in particular on its practical use in business for the improvement of business performance of the company. I will present the social networks that are appropriate for the broadcast of created content. The last chapter is the outcome of previous two chapters. The theoretical findings are applied in the present case on specific company-drevozesveta,s.r.o. All the recommendations arising from the analysis of present marketing communication of the company are consequently applied to the creation of the webpages of the new brand of the company drevozesveta, s.r.o.-Nábytek ze světa.In the conclusion of the chapter I compare the success rate of both mentioned web pages based on selected parameters.
Keywords:
Content marketing; Google Analytics; Sales promotion; SEO; Social networks; Website; Google Analytics; Obsahový marketing; podpora prodeje; SEO; sociální sítě; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48728