Original title:
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Translated title:
Mediocracy - The political communication in times of mass media
Authors:
Tichá, Veronika ; Müller, Karel (advisor) ; Dvořáková, Vladimíra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat fakta zaměřující se na politickou komunikaci Silvia Berlusconiho a Andreje Babiše a na jejich podnikatelské kariéry. Práce se snaží definovat základní koncepty politické komunikace a následně je rozebrat v porovnání s těmito politiky. Mimo jiné, v rámci analýzy byly vzaty v úvahu proměnné jako: efekt médií, který jim mohl pomoci při vstupu do politiky a následně ovlivnit mínění veřejnosti, dále jejich politická historie a použité komunikační techniky.This master thesis aims to analyze the facts concerning the political communication of Silvio Berlusconi and Andrej Babis and their political and business careers. The works tries to define the basic concepts of political communication and subsequently analyze them in the comparison with those politicians. Among the other things, the effect of the media which could enabled their entrance to the politics and influence the meanings of the public opinion as well as their political history and used communication techniques has been taken into consideration.
Keywords:
Andrej Babis; ANO 2011; Forza Italia; Leadership; Political communication; Silvio Berlusconi; Andrej Babiš; ANO 2011; Forza Italia; Leadership; Politická komunikace; Silvio Berlusconi
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48533