Original title:
Marketingové strategie a jejich evaluace
Translated title:
Marketing strategies and their evaluation
Authors:
Komárková, Támar ; Musil, Martin (advisor) ; Hajdíková, Taťána (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem Bakalářské práce ,,Marketingové strategie a jejich evaluace", je zjistit, nastavení marketingových strategií a evaluací v praxi. Zkoumány budou tři výrobní průmyslové podniky v Boskovicích. Bude se konkrétně jednat o firmy Minerva Bos-kovice a.s., Lanik s.r.o. a Novibra Boskovice s.r.o. V první části jsou zpracované teoretické pohledy na marketing, marketingovou strategii a evaluaci podniku. Druhá část bude zaměřena na samotnou analýzu zkoumaných firem. Informace budou získaný z poskytnutých dokumentů a z rozhovorů výše uvedených firem. Získané informace, k marketingovým strategiím a evaluacím firem, budou mezi sebou vzá-jemně porovnány a bude se jednat o kvalitativní výzkum. V případě nálezu nevhodného využití marketingových nástrojů u výše uvedených firem v Boskovicích. Budou navrženy konkrétní možné změny a doporučení. Eliminování nesprávných kroků, by mělo vést k efektivnímu využívání marketingových nástrojů, s cílem dosažení vytyčených cílů firmy.The subject of thesis ,,Marketing strategies and their evaluation" is to determine the setting of marketing strategies and evaluation in practice. Examined are three manufacturing industries in Boskovice. It will specifically discuss the company Minerva Boskovice as Lanik Ltd. and Novibra Boskovice Ltd. The first part is processed theoretical perspectives on marketing, marketing strategy and evaluating the business. The second part will focus on the analysis itself researched companies. The information will be derived from the documents and interviews above-mentioned companies. The information gathered on marketing strategies and evaluations of companies, will be among them compared with each other and will be a qualitative research. In the case finding improper setup and use of marketing tools will be suggested possible amendments and recommendations. Eliminating false steps should lead to the efficient use of marketing tools in order to achieve the goals of the company.
Keywords:
evaluation; marketing strategy; marketing tools; evaluace; marketingová strategie; marketingové nástroje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48742