Original title:
Značka a její význam v segmentu mobilních telefonů
Translated title:
The Brand and its importance in mobile phones' segment
Authors:
Maksimenko, Elena ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci bych chtěla pomoci teoretických znalosti a praktického výzkumu odpovědět na otázky, týkající se spotřebního chování lidí. V první části popíšu značku, její vliv na nákupní chování spotřebitelů, význam reklamy a propagačních kampaní v budování značky a jejích vliv na jedince. Chtěla bych také v práci zahrnout odlišnosti mezi různými národnostmi a pohlavími při nákupním rozhodování. V druhé části se provede výzkum ohledně daného tématu a budou zhodnocený jeho výsledky.In my bachelor thesis I would like to answer questions related to consumer behaviour using theoretical knowledge and practical research. In the first part I will describe brand, its influence on consumer behaviour, significance of advertising and promotional campaigns for building brand and their impact on individuals. I would also include nationality and gender differences in purchasing decisions. In the second part scientific research will be carried out concerning this subject and its results will be evaluated.
Keywords:
Brand; Brand equity; Model of shopping behavior; Nationality differences; Sex differences; Ekvita značky; Model nákupního chování; Pohlavní rozdíly; Rozdíly mezi národnostmi; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48736