Original title:
Návrh marketingové strategie vybraného hotelu
Translated title:
Marketing Strategy of Four-star Hotel
Authors:
Bartáková, Tereza ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zpracování marketingové analýzy a dotazníkového šetření pro 4 hvězdičkový hotel v Krkonoších. Na základě těchto analýz je vypracována nová marketingová strategie, která poslouží k získání nových zákazníků. Marketingová analýza se skládá z analýzy PEST, konkurenční analýzy a analýzy SWOT. Dotazníkové šetření je zaměřeno na firemní klientelu, která je klíčová pro hotely v období mimosezóny, kdy přijíždí méně individuálních klientů. Navržené marketingové aktivity jsou soustředěny na internetu, jelikož internet představuje efektivní a relativně levný komunikační kanál.The aim of this Diploma thesis is to conduct a marketing analysis and a survey for a four-stars hotel in Krkonoše Mountains. According to the results new marketing strategy is suggested, that will help increase a number of new customers. The marketing analysis consists of PEST analysis competitors analysis and analysis SWOT. The survey is aimed at company clients, who are key clients in low touristic season. The suggested marketing activities take place mainly on the Internet as Internet represents an effective and relatively cheap communication channel.
Keywords:
corporate events; marketing mix; marketing strategy; service marketing; tourism; cestovní ruch; firemní akce; marketing služeb; marketingová strategie; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48440