Original title:
Preference studentů v cestovním ruchu - marketingová analýza
Translated title:
Marketing analysis of student´s consumer behaviour and preferences in travelling
Authors:
Rojová, Michaela ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou preferencí a spotřebního chování vysokoškolských studentů v cestovním ruchu. Jejím cílem je na základě této analýzy připravit doporučení ideálního nastavení jednotlivých nástrojů marketingového mixu pro poskytovatele služeb cestovního ruchu. V rámci teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy používané v této práci a je provedena analýza dostupných dat a výzkumů, na jejímž základě jsou stanoveny hlavní trendy a charakteristiky spotřebního chování mladých lidí. Praktická část práce se zaměřuje na vlastní výzkum, který byl proveden dotazníkovým šetřením realizovaném napříč Českou republikou na různých vysokých školách. Na základě vyhodnocení tohoto primárního výzkumu jsou navržena marketingová doporučení a tipy pro přípravu efektivní marketingové strategie.This diploma thesis focuses on the analysis of consumer behaviour and preferences of university students concerning tourism. The aim of the thesis is to prepare set of recommendations of marketing mix tools setting which should help tourism service providers to market effectively to students. The theoretical part deals with the explanation of basic terms that are used in the thesis. Furthermore, it provides the analysis of existing data and description of student consumer behaviour and trends in youth tourism. The practical part focuses on the research itself conducted by interviewing students at the universities all over the Czech Republic. The outcome are the recommendations and tipps which are based on the research analysis how to prepare effective marketing strategy and how to set individual tools of marketing mix in order to attract youth travellers.
Keywords:
consumer behaviour; marketing; preferences; students; youth travel; cestovní ruch mladých; marketing; preference; spotřební chování; studenti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48338