Original title:
Význam a využití marketingu ve vybrané firmě
Translated title:
Importance and use of marketing in a chosen company
Authors:
BROŽKOVÁ, Nikola Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak vybraná firma využívá marketing a jakou roli marketingu přisuzuje. Práce má dále ukázat, jakou pozornost firma věnuje zákazníkům a jak jsou zákazníci s firmou spokojeni. Autorka si dále stanovila cíl dílčí, jehož úkolem bylo navrhnout případná doporučení na základě zjištěné situace. Data byla získána pomocí strukturovaného rozhovoru s marketingovým ředitelem firmy "AZ". Závěrečná část byla založena na vyhodnocení získaných informací. Autorka na základě stávající situace ve firmě "AZ" navrhla několik změn, které by mohly přispět ke zlepšení aktuální situace ve společnosti "AZ".The main objective of this bachelor thesis was to identify how the marketing activities are implemented and used in the selected company. The next mission of this work is to explain how the company is interested in its customers and how they are satisfied with the company.The primary data were collected by way of controlled structured interview with the marketing director of "AZ". A final part which is developed by author was to propose any recommendations on the basis of the existing situation. With the results which were based on the analyzes should be proposed changes which can help to improve the current situation in the company "AZ".
Keywords:
company; customer; marketing; marketing management; marketing mix; needs; wants; firma; marketing; marketingové řízení; marketingový mix; potřeby; přání; zákazník Citation: BROŽKOVÁ, Nikola. Význam a využití marketingu ve vybrané firmě. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/37606