Original title:
Je Slevomat.cz efektivní marketingový nástroj?
Translated title:
Is Slevomat.cz an effective marketing instrument?
Authors:
Slavík, Lukáš ; Hronza, Martin (advisor) ; Čermáková, Klára (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Část firem, konkrétně 19,42 %, dosahuje po spolupráci se serverem hromadného nakupování Slevomat.cz ztráty. Možným vysvětlením je nevhodnost Slevomat.cz jako marketingového nástroje pro všechny typy obchodníků. Klíčovým faktorem pro zisk firem je v mnoha případech další nákup zákazníků za nezlevněnou cenu. Výsledky naznačují, že na návrat zákazníků k dalšímu nákupu má pozitivní vliv velikost firmy, nabízený druh zboží/služeb, spokojenost zaměstnanců a počet nově získaných zákazníků díky slevové akci. Důležitým determinantem návratu zákazníku se ukázalo být, zda podniky dosáhly po spolupráci se Slevomat.cz zisku a jak vysoká je relativní sleva. Naopak počet prodaných voucherů nemá na návrat zákazníků vliv. Pro inzerující firmu je tak výhodné nastavit optimální kombinaci relativní slevy a maximálního počtu nabízených kuponů.Some firms, specifically 19,42 %, are reaching a loss after the promotion on the group buying site Slevomat.cz. A possible explanation is unsuitability of Slevomat.cz as a marketing instrument for all types of traders. A crucial factor for business profit is, in many cases, another purchase made by customers for the undiscounted price. The results suggest that on the return of customers to another purchase have a positive effect size of the company, offered type of goods/services, employee satisfaction and the number of newly acquired customers through promotion. An important determinant of customers return has proven to be the profit made by cooperation with Slevomat.cz and the relative discount rate. Contrary the number of sold vouchers has no impact on return of customers. Thus for the advertising company is helpful to set the optimal combination of discount rate and the maximum number of offered coupons.
Keywords:
another purchase; company; customer; discount portals; group buying sites; marketing instrument; Slevomat.cz; vouchers; další nákup; firma; marketingový nástroj; servery hromadného nakupování; Slevomat.cz; slevové portály; vouchery; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39669