Original title:
Uplatnenie umelca na trhu výtvarného umenia v Českej republike
Translated title:
Artist enforecement on the art market in Czech republic
Authors:
Horňáková, Lucia ; Janištinová, Anna (advisor) ; Prokůpek, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou trhu výtvarného umenia v Českej republike. Spolupráca medzi galeristami a zastupovanými umelcami neprebieha na profesionálnej úrovni, chýbajú tradíciou nastolené podmienky vzájomného pôsobenia na trhu umenia. Adekvátnou inšpiráciou pre tento vzťah je fungovanie zahraničných predajných galérií, ktoré umelcov exkluzívne zastupujú za finančnú odmenu, ktorá zohľadňuje prostriedky a energiu vynaloženú na zvýraznenie umelcovho postavenia na trhu. Zmena osobného prístupu k danej problematike je v Českej republike žiadaná u oboch dotknutých strán. Štúdiom názorov umelcov aj galeristov na danú problematiku sa v práci venujem návrhu modelu spolupráce vedúceho k profesionalizácií ich vzťahu.Tato diplomová práce se zabývá problematikou trhu výtvarného umění v České republice. Spolupráce mezi galeristy a zastupovanými umělci neprobíhá na profesionální úrovni, chybí tradicí nastoleny podmínky vzájemného působení na trhu umění. Adekvátní inspirací pro tento vztah je fungování zahraničních prodejních galerií, které umělce exkluzivně zastupují za finanční odměnu, která zohledňuje prostředky a energii vynaloženou na zvýraznění umělcova postavení na trhu. Změna osobního přístupu k dané problematice je v České republice žádaná u obou dotčených stran. Studiem názorů umělců i galeristů na danou problematiku se v práci věnuji návrhu modelu spolupráce vedoucího k profesionalizaci jejich vztahu.This diploma thesis considers the theme of the art market in Czech republic. The cooperation between gallerists and artists is not following the professional tradition seen in American and European galleries. Those led the artist to present his artworks exclusively in one and only institution in return for services gallery offer him. The change of attitude in needed in both, galerists' and artists' parts. In my diploma thesis, I am confronting their opinions so I can create a model of their cooperation leading to a professionalization of the relationship.
Keywords:
Art market; Gallerists´ and artists´ cooperation; Sales galleries; Prodejní galerie; Spolupráce umělce a galeristu; Trh s uměním
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39665