Original title:
Pop-up projekty
Translated title:
Pop-up projects
Authors:
Toncarová, Petra ; Tyslová, Irena (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje fenoménu označovanému termínem pop up. Tento pojem představuje záměrně dočasné projekty snažící se o oživení městského prostoru a animaci kulturně-společenských aktivit. Pop up projekty se v současně době považují též za efektivní prostředek marketingové komunikace. Cílem práce je zmapovat projekty vyskytující se na území České republiky, analyzovat specifika řízení těchto projektů a na základě použitých metod vymezit jejich přínosy. .This diploma thesis deals with pop up phenomenon. The pop up stands for projects that are intentionally created for short period of time which try to liven up the urban space and to animate a cultural and social activities. The pop up projects are nowadays also perceived as an effective mean of marketing communication. The aim of the thesis is to map projects occurring in the Czech Republic area to analyze management specifics of such projects and to define based on the used methods their benefits.
Keywords:
Animation; New forms of marketing communications; Pop up; Project management; Projects; Animace; Nové trendy marketingové komunikace; Pop up; Projektové řízení; Projekty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39675