Název:
Možnosti zapojení celebrit do marketingové komunikace
Překlad názvu:
Options of involvement of celebrities in marketing communication
Autoři:
Jaroměřská, Martina ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá zapojením celebrit do marketingové komunikace. Jejím cílem je prověřit přístupy zapojení celebrit do marketingového rozhodování především mladých spotřebitelů. V teoretické části jsou popsány druhy a popis referenčních skupin, dále konkrétní mediální zapojení celebrit. V praktické části je provedena obsahová analýza třech různých časopisů, která má za cíl zjistit výskyt a zapojení celebrit v inzerci. Dále obsahuje osobní dotazování, které zjišťuje, jak celebrity působí na mladé spotřebitele a jak mladí lidé celebrity v marketingové komunikaci vnímají. Následuje porovnání obou metod, rámcový pohled českých spotřebitelů na celebrity v marketingu a doporučení k využívání celebrit v reklamě. V závěru práce jsou shrnuty výsledky všech částí této bakalářské práce.This bachalor thesis deals with involvement of celebrities in marketing communication. Its objective is to explore approaches to involvement of celebrities in marketing decisions primarily of younger consumers. The theoretical part discusses types and descriptions of reference groups and specific involvement of celebrities. The practical part presents content analysis of three different magazines with an objective to determine the occurrence and involvement of celebrities in advertising. Later, a personal survey determines the effect of celebrities on young consumers and how young people perceive celebrities in marketing communication. The practical part further contains a comparison of both methods, a general view of celebrities by Czech consumers in marketing, and recommendations for employing celebrities in advertising. The conclusion summarizes results of all parts of the thesis.
Klíčová slova:
celebrita; mediální zapojení; obsahová analýza; osobní dotazování; celebrity; content analysis; media involvement; personal survey
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40928