Original title:
Analýza vnímání guerillových a tradičních forem marketingové komunikace českými spotřebiteli
Translated title:
Czech consumers’ perception analysis of guerilla and traditional types of marketing communications
Authors:
Pravdová, Klára ; Říha, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je objasnit působení marketingové komunikace na české spotřebitele a jejich vztah k firemní komunikaci, jak tradiční tak netradiční a dokázat vysokou efektivnost guerilla marketingové komunikace. V teoretické části mé práce jsou představeny specifika a nástroje tradičního komunikačního mixu a guerillové marketingové komunikace. V praktické části práce je proveden kvantitativní výzkum vnímání marketingové komunikace českými spotřebiteli a jsou zde představeny výsledky tohoto výzkumu.The aim of my bachelor's thesis is to clarify the perception of guerilla marketing communications and traditional marketing communications by Czech consumers, their relation to business communications and to prove high efficiency of guerilla marketing communications. In the theoretical part of the thesis, there are presented specifics and instruments of both traditional communication mix and guerrilla marketing communications. In the practical part of the thesis, there is a quantitative research of Czech consumers' perception of marketing communications made and the results of this research are presented.
Keywords:
communication mix; guerilla marketing communications; instruments of marketing communications; marketing communications; marketing communications perception; guerillová komunikace; komunikační mix; komunikační nástroje; Marketingová komunikace; vnímání marketingové komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42679