guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Podnikatelský plán založení kulturně vzdělávací organizace
Information
Files
Original title:
Podnikatelský plán založení kulturně vzdělávací organizace
Translated title:
Business plan of an organization providing education through culture
Authors:
Podivinská, Michaela
;
Riedlbauch, Václav
(advisor) ;
Boukal, Petr
(referee)
Document type:
Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze
Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstract:
[cze]
[eng]
Teoretická část diplomové práce se věnuje struktuře systému hudebního vzdělávání a významu hudby ve všeobecném vzdělávání. Dále autorka charakterizuje specifika podnikání v oblasti hudebního vzdělávání a uvádí hlavní zásady a části podnikatelského plánu. V praktické části práce popisuje vytvoření modelu hudebně vzdělávací organizace nabízející doprovodné hudební pořady pro mateřské školy. Součástí je také marketingová analýza modelu organizace a marketingový a finanční plán. Závěr práce se věnuje předpokladům pro úspěšné fungování modelu v praxi.
Theoretical part of this master thesis describes the structure of musical education system, importance of music in education, opportunities for organization based in the field of education through culture, and the main parts of a successful business plan. In practical part of this thesis the author proposes a model of organization providing educational music shows for children in nursery schools. This part of the work includes a marketing analysis for the model organization as well as marketing and financial plan. The final part describes conditions under which the model organization would function successfully.
Keywords:
business plan
;
commercial and non profit organizations in culture
;
culture
;
entrepreneurship in culture
;
financial plan of an organization providing educational through music
;
marketing of an organization providing educational through music
;
music and education
;
structure of the musical education system
;
finanční plán hudebně vzdělávací organizace
;
hudba a vzdělávání
;
komerční a nekomerční sféra v kultuře
;
kultura
;
marketing kulturně vzdělávací organizace
;
podnikatelský plán
;
podnikání v kultuře
;
struktura hudebního vzdělávání
Institution:
University of Economics, Prague (
web
)
Document availability information:
Available in the digital repository of the University of Economics, Prague.
Original record:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39629
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-199265
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
University of Economics, Prague
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2015-09-10, last modified 2022-03-03
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share