Original title:
Reklamná tvorba: Prípadová štúdia
Translated title:
Advertising design: Case Study
Authors:
Jancík, Róbert ; Hanzlík, Jan (advisor) ; Hucková, Barbara (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto diplomovej práce je pomocou prípadovej štúdie popísať a následne zrealizovať audiovizuálny reklamný spot pre konkrétneho zadávateľa. Reklamný spot by mal byť vytvorený efektívne so zameraním na náklady, tak aby v čo najväčšej miere zasiahol cieľovú skupinu a prinútil ju k nákupu propagovaného produktu. Na začiatku práce sú v teoretickej časti uvedené základné teoretické poznatky z oblasti marketingu, histórie reklamy, legislatívy regulujúce reklamnú tvorbu a ďalej je reklama charakterizovaná ako súčasť kreatívneho priemyslu. Na tento teoretický základ nadväzuje praktická časť v ktorej sú navrhnuté tri varianty pre tvorbu audiovizuálneho spotu a následne je pomocou metód manažérskeho rozhodovania vybraná najvhodnejšia varianta. V závere práce sme vytvorili samotný reklamný spot na základne definovaného postupu a vybranej varianty.Cílem této diplomové práce je pomocí případové studie popsat a následně zrealizovat audiovizuální reklamní spot pro konkrétního zadavatele. Reklamní spot by měl být vytvořen efektivně se zaměřením na náklady, tak aby v co největší míře zasáhl cílovou skupinu a přinutil ji k nákupu propagovaného produktu. Na začátku práce jsou v teoretické části uvedeny základní teoretické poznatky z oblasti marketingu, historie reklamy, legislativy regulující reklamní tvorbu a dále je reklama charakterizována jako součást kreativního průmyslu. Na tento teoretický základ navazuje praktická část ve které jsou navrženy tři varianty pro tvorbu audiovizuálního spotu a následně je pomocí metod manažerského rozhodování vybrána nejvhodnější varianta. V závěru práce jsme vytvořili samotný reklamní spot na základny definovaného postupu a vybrané varianty.The aim of this thesis is with use of case study to describe and subsequently create audiovisual advertising spot for a particular sponsor. Advertising spot should be created efficiently focusing on costs, so target group would be tempted to buy advertised product as much as possible. At the beginning of the work in theoretical part is basic theoretical knowledge of marketing, advertising history, advertising legislation regulation and advertising is also characterized as part of the creative industries. On this theoretical background is linking practical part in which are proposed three options for creating audiovisual spot and subsequently using the methods of management decision making the most appropriate option is selected. In conclusion, we have created the very commercials based on defined process and selected variant.
Keywords:
advertising; audiovisual creation; marketing; audiovizuální tvorba; marketing; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39706