Original title:
Marketing v prostředí internetu a jeho význam v informační společnosti
Translated title:
Marketing in environment of the internet and his importance in information society
Authors:
Lovíšek, Marek ; Řezníček, Václav (advisor) ; Sova, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá internetovým marketingem. V práci budou představeny principy a nástroje internetového marketingu, které budou následně aplikovány na konkrétním případě drobného podnikatele v oboru stavebnictví. V první části práce bude reflektována současná situace. Cílem této části bude zhodnocení nástrojů internetového marketingu, zjištění syntéz a principů v této oblasti. Záměrem druhé části práce je výběr a aplikace nejefektivnějších fundamentů za použití co nejmenších nákladů. Dále se budu snažit zjistit, jaký vliv má internetový marketing na současnou společnost. Ukazuje se, že je již nedílnou součástí života všech uživatelů internetu. Představeny budou i situace, kdy nás internetový marketing ovlivňuje, aniž bychom si to uvědomovali.This thesis deals with Internet marketing. The work will be introducing the principles and tools of Internet marketing that is applied in cases as that of small businesses and the construction industry. The first part will be reflected on the current situation. The aim of this part of the assessment is the type of tools in which are used in Internet marketing. Finding a synthesis of the principles in this area. The aim of the second part is the selection and application of effective fundamentals for emphasising maximum marketing with the minimum of expense. Next, I will try to find out what impact Internet marketing has on current society. Due to nearly all Internet users are subjected to marketing on a huge basis. This thesis will show which type of situations in which internet marketing affects us all, without us even realizing it.
Keywords:
Analysis of keywords; Internet marketing; SEO; Tools of internet marketing; Web presentation; Analýza klíčových slov; Internetový marketing; Nástroje internetového marketingu; SEO; Webová prezentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41661