Original title:
Strategická analýza společnosti RUDOLF JELÍNEK, a.s.
Translated title:
Strategic analysis of RUDOLF JELÍNEK, a.s.
Authors:
Držálek, Jakub ; Sedláčková, Helena (advisor) ; Krause, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je provedení strategické analýzy společnosti RUDOLF JELÍNEK a.s. První část je vymezena teoretickým přístupům, pojmům a metodickým postupům týkajících se dané problematiky. Druhá část je věnována jejich praktickému využití na konkrétním případě společnosti RUDOLF JELÍNEK a.s. Konkrétně se jedná o externí analýzu, která zahrnuje identifikaci příležitostí a hrozeb ve vnějším okolí podniku a o interní analýzu snažící se o nalezení silných a slabých stránek prostřednictvím analýzy a identifikace zdrojů a schopností podniku. Následuje SWOT analýza jako syntéza analyzovaných skutečností. Závěr práce obsahuje případná strategická doporučení založená na výsledcích strategické analýzy.The goal of the thesis is a strategic analysis of RUDOLF JELÍNEK a.s. The first part describes theoretical approaches, terms and processes of strategic analysis. The second part contein application of theoretical knowledges on the specific case RUDOLF JELÍNEK a.s. It includes external analysis by identification of threats and opportunities that exist in the environment of company and internal analysis of strengths and weaknesses by identification of internal resources and skills. Like a synthesis of this information is used SWOT analysis. End of thesis gives possible strategic recommendations based on the results of the strategic analysis.
Keywords:
internal analysis; strategic analysis; SWOT analysis; interní analýza; strategická analýza; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39642