Original title:
Vstup firmy na zahraniční trh
Translated title:
The entry of a company to foreign market
Authors:
Havelková, Tereza ; Zadražilová, Dana (advisor) ; Beran, Rudolf (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi zahraniční expanze na příkladu brněnské společnosti. Teoretická část zahrnuje varianty vstupu na zahraniční trh, rizika plynoucí z přes-hraničních aktivit, podstatu PEST analýzy, Porterovy analýzu 5 sil a analýzy Bostonské konzultační skupiny. Praktická část již zaměřuje na samotnou společnost a její aktivity. Práce postupně definuje vhodný exportní artikl a zahraniční trh. V závěru práce jsou uvedeny a porovnány tři varianty zahraniční expanze. Pro zvolenou metodu vstupu je následně navržený marketingový mix.The master thesis deals with the possibilities of international expansion in case of the company from Brno. The theoretical part contains all variants of entry to foreign markets, risks from international activities, the core of PEST analysis, Porter model of 5 forces and analysis of Boston Consulting Group. Practical part focuses on the company and its activities. The thesis defines appropriate export product and foreign market. The variants of international expansion are specified and compared in the end of the thesis. Also, a marketing mix is proposed for the most suitable variant of entry.
Keywords:
international expansion; marketing mix; Porter model of 5 forces; marketingový mix; Porterův model 5 sil; zahraniční expanze
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39535