Original title:
Ženy, děti a reklama - právní a etické aspekty
Translated title:
Women, children and advertising - legal and ethical aspects
Authors:
Stejskalová, Radka ; Boháček, Martin (advisor) ; Wimrová, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem "Ženy, děti a reklama - právní a etické aspekty" se zabývá problematikou zobrazovaní žen a dětí v reklamě. Cílem diplomové práce je zanalyzovat reklamy se zaměřením na zobrazování žen a dětí projednávané arbitrážní komisí ve sledovaném období a navrhnout doporučení do budoucna. Práce se dále věnuje významu právních a etických pravidel, které reklamu regulují a zaměřuje se na obsah regulace žen a dětí.The thesis titled "Women, children and advertising - legal and ethical aspects" deals with the portrayal of women and children in advertising. The aim of the thesis is to analyze advertising with a focus on the portrayal of women and children present to Arbitration Committee in the reporting period and propose recommendations for the future. The work also deals with the importance of legal and ethical rules that regulate advertising and focuses on content regulation of women and children.
Keywords:
advertising; Arbitration Committee; children; woman; děti; Rada pro reklamu; reklama; stížnosti u arbitrážní komise; žena
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39972