Original title:
Rozšířená realita a její využití v obchodu a marketingu
Translated title:
Augmented Reality and its use in Sales and Marketing
Authors:
Jonášová, Barbora ; Smutný, Zdeněk (advisor) ; Jašek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá rozšířenou realitou a využitím této technologie především v oblasti marketingu a obchodu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je podán obecný přehled o rozšířené realitě z hlediska její definice, vývoje, principu a používaných technologií. Dále jsou přiblíženy způsoby jejího využití v různých odvětvích a problémy, které s touto technologií souvisí. Praktická část obsahuje návrh aplikace pro marketingové účely určité firmy využívající rozšířenou realitu.The bachelor thesis deals with augmented reality and its use in marketing and sales. The thesis consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part a general overview of augmented reality is given in terms of its definition, development, principles and technologies used. Next, uses of augmented reality in various sectors are presented along with some of the problems that are associated with this technology. The practical part contains a design of an marketing application for a specific company that uses augmented reality.
Keywords:
application design; augmented reality; consumer contest; marketing; use cases; wireframe; marketing; návrh aplikace; případy užití; rozšířená realita; spotřebitelská soutěž; wireframe
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41674