Original title:
Postavení společnosti ČSA na trhu letecké dopravy
Translated title:
The position of Czech Airlines at the air market
Authors:
Švarcová, Rebeka Agnes ; Vaško, Martin (advisor) ; Abrhám, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na postavení společnosti České aerolinie, a.s. na trhu letecké dopravy. Teoretická část obsahuje historii, vývoj a postavení letecké dopravy. Dále jsou zde zmíněny současné trendy v letecké dopravě, členění leteckých společností, mezinárodní organizace v civilním letectví a význam letecké dopravy pro cestovní ruch. Analytická část práce popisuje společnost České aerolinie, její vznik a důležité události v historii této společnosti. Jsou zde rozebírány např. hospodářské výsledky nebo vytíženost společnosti. Dále jsou zde zmíněny plány společnosti do budoucna a její předpokládaný další vývoj.The bachelor thesis is focused on the position of Czech Airlines, Ltd. at the air market. The theoretical part contains the history, evolution and position of aviation. Then the current trends in aviation, structuring of airline companies, international organizations in civil aviation and the position of aviation in tourism are discussed there. The analytical part describes the company Czech Airlines, its origin and important events in the history of the company. In this part, there are e. g. economic results or the use of seats capacity analysed. The plans of the company for the future and its next expected evolution are mentioned here as well.
Keywords:
Air Traffic; Airlines; Czech Airlines; Letecká doprava; Letecká společnost; České aerolinie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41141