Original title:
Analýza komunikace společnosti Staropramen, a.s.
Translated title:
The analysis of communication of the company Pivovary Staropramen, s.r.o.
Authors:
Rymeš, David ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je "Analýza komunikace společnosti Pivovary Staropramen, s.r.o.". Tato práce si klade za cíl prozkoumat jednotlivé nástroje marketingové komunikace, které využívá společnost Pivovary Staropramen při komunikaci s veřejností. Dále práce zkoumá komunikační kampaň pro podporu produktu Staropramen Cool Lemon. Teoretická část této práce se zabývá teoretickým popisem nástrojů komunikačního mixu. V praktické části jsou využity teoretické znalosti komunikačních nástrojů ve spojitosti s komunikačními aktivitami společnosti Pivovary Staropramen. Zhodnocení komunikační kampaně produktu Staropramen Cool Lemon je podpořeno jak spotřebitelským průzkumem společnosti, tak spotřebitelským průzkumem autora. Na základě zjištěných výsledků jsou následně podána doporučení pro budoucí komunikaci společnosti.Subject of the thesis is "The analysis of communication of the company Pivovary Staropramen, s.r.o.". This work aims to explore the different marketing communication tools that use Pivovary Staropramen in communicating with the public. The thesis also examines the communication campaign for product support Staropramen Cool Lemon. The theoretical part of this thesis deals with the theoretical description of the communication mix. In the practical part of the use of theoretical knowledge of communication tools in conjunction with the communication activities of the company Pivovary Staropramen. Evaluation of the communication campaign of the product Staropramen Cool Lemon is supported by research from company and consumer survey of the author. The findings are subsequently made recommendations for future communication of the company.
Keywords:
advertising campaign; marketing communications; Staropramen Cool Lemon; marketingová komunikace; reklamní kampaň; Staropramen Cool Lemon
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42607