Original title:
Problematika komunikace hotelového personálu s hostem
Translated title:
Communication problems between hotel staff and guest
Authors:
Holíková, Sandra ; Jenčková, Jiřina (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problémy, které mohou vznikat mezi hotelovým personálem a hostem. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů komunikace, hotelový personál a hotelový host a jejich následné rozdělení do kategorií. Dále jsou v teoretické části obsaženy obecná pravidla správné komunikace, odděleně pro osobní, telefonní, písemnou a interkulturní komunikaci. Praktická část je věnována konkrétním krizovým situacím, které mohou v hotelovém prostředí nastat, jejich možným správným řešením a dotazníkovým šetřením, určeným pro hotelové recepční v České republice.Bachelor's thesis deals with communication problems that may occur between hotel staff and a guest. Theoretical part is focused on explaining of terms communication, hotel staff and hotel guest and following division into categories. Furthermore, theoretical part includes general rules of proper communication, separately for personal, telephone, written and intercultural communication. Practical part is dedicated to particular crisis situations that may occur in the hotel, their possible proper solution and questionnaire prepared for receptionists.
Keywords:
communication; crisis situation; guest; hotel; receptionist; staff; host; hotel; komunikace; krizová situace; personál; recepční
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40984