Original title:
Analýza trhu IT služeb pro hotelové provozy
Translated title:
Market analysis for hotel IT services
Authors:
Zoubková, Eva ; Tahal, Radek (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Autorka aplikuje marketingové výzkumné metody za účelem navržení doporučení pro expanzi společnosti, která operuje na českém trhu firem nabízejících své IT služby hotelovým provozům. S pomocí kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod bylo zjištěno, že společnost by se měla zaměřit na segment tří až pětihvězdičkových pražských hotelů, jejichž mateřská společnost sídlí v České republice. Mezi další doporučení patří jasná komunikace produktů zaměřených na snížení nákladů, např. virtualizace či automatizace kancelářských prací. Dále je třeba rozšířit portoflio o základní hotelové potřeby, mezi které patří kamerové a zábavní systémy. Na závěr autorka doporučuje zavedení pravidel chování a oblékání pro zaměstnance, kteří jsou v kontaktu s klienty.The author applies marketing research methods, in order to work out a recommendation for sales growth on the background of an IT services company looking for expansion in the hotel sector in the Czech Republic. Through the application of qualitative and quantitative research methods it is established that the anonymized company needs to focus on the segment of three to five star hotels in Prague that do not have their HQ outside of the Czech Republic. Furthermore, a clear product focus on cost saving utilisation of product like virtualization and office automatization is advised, whilst expanding the portfolio on basic hotel needs like camera and entertainment systems. Finally, the analysis recommends to establish professional behaviour and appearance guidelines for in the field service technicians.
Keywords:
Czech Republic; hotel sector; market research; portfolio expansion; product focus; qualitative methods; quantitative methods; hotelový sektor; kvalitativní metody; kvantitativní metody; rozšíření portfolia; výzkum trhu; zacílení produktů; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41563