Original title:
Strategická analýza
Translated title:
Strategic analysis
Authors:
Novotná, Petra ; Krause, Josef (advisor) ; Šlégr, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je strategická analýza společnosti Autocentrum Novotný, která poskytuje autorizovaný prodej a servis automobilů Renault, Dacia a Mitsubishi. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou charakterizovány základní termíny a postupy analýzy, a na část praktickou, ve které jsou teoretické poznatky využity v praxi. Analyzované je makrookolí a mikrookolí, vnitřní zdroje a schopnosti podniku. Závěreční shrnutí je provedeno pomocí SWOT analýzy, pomocí které byla navržena i strategická doporučení.The topic of this thesis is a strategic analysis of the company Autocentrum Novotný, that provides authorised sale and service of cars Renault, Dacia and Mitsubishi. The thesis is divided into theoretical part, in which the basic terms and methods of analysis are characterized, and practical part in which the theoretical knowledge is used in practice. The macro and micro environment, the internal resources and capabilities of the company are analyzed. Final summary is done by the SWOT analysis, through which the strategic recommendations were designed.
Keywords:
strategic analysis; strategy; SWOT analysis; strategická analýza; Strategie; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41416