Název:
The Business-Related and Logistical Challenges of Entering the African Solar Market.
Překlad názvu:
The Business-Related and Logistical Challenges of Entering the African Solar Market. Illustrated on the Example of Solarity.
Autoři:
Widauer, Philipp ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] The thesis evaluates the principal business-related and logistical opportunities and risks on the African solar market which is often associated to offer the last unexploited economic opportunities on this planet. For this purpose, the author examines three major African trade unions and reviews the strengths and weaknesses of each regional coalition. It becomes obvious that each respective trade bloc contains one dominant player, in this case Nigeria, Kenya and South Africa. The practical section starts with an analysis of the appropriate entry market for the Czech solar wholesaler Solarity. Subsequently, the author identifies South Africa as the best fitting market primarily because of good infrastructure, high purchasing power and a similar business culture. The author recommends that Solarity should apply an exporting entry mode due to its size and inexperience on the African market. Secondary research, first-hand experience and close cooperation with Solarity support the author in his final conclusions.Tato práce se vyhodnocuje zásadnm logistický možnosti a rizika týkajících se afrického solárnínho trhu, o kterém se často říká, že je zde jsou poslední nevyžívané možnosti planety. Za tímto účelem autor zkoumá tři hlavní africké odbory a vyhodnocuje pro a proti každé regionální koalice. Je zřejmé, že každý blok má jednoho dominantního hráče, v tomto případě Nigérii, Keňu a Jižní Afriku. Praktická část začíná analýzou správného způsobu vstoupení na trh pro českou solární velkoobchod Solarity. Následně, autor identifikuje Jižní Afriku jako nejlepší hlavní trh kvůli dobré infrastruktuře, kupní síle a podobné byznys kultuře. Autor doporučuje, aby Solarity exportovala na africký trh kvůli nedostatku zkušení a velikosti trhu. Sekundární výzkum, vlastní zkušenost a blízká kooperace se Solarity podporují autora v jeho konečném úsudku.
Klíčová slova:
Afrika; fotovoltaický; solární; Kenya; logistics; Nigeria; photovoltaic; solar; South Africa
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41570