Original title:
Analýza trhu biopotravin
Translated title:
Analysis of the organic food market
Authors:
Meisnerová, Aneta ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá situací na trhu biopotravin v České republice. Cílem práce je zjistit postoje, povědomí a nákupní chování v oblasti biopotravin u českých spotřebitelů. Zjistit, jak se liší nákupní chování žen a mužů podle věku a jak vypadá typický biospotřebitel. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoreticko-metodické části, jsou uvedeny základní pojmy a legislativa k dané problematice. Dále je zmapována situace současného stavu na trhu biopotravin. Praktickou část tvoří segmentace na trhu biopotravin ze sekundárních dat MML-TGI a dále vlastní kvantitativní výzkum nákupního chování a postojů českých spotřebitelů k biopotravinám.This thesis deals with the situation on the market of organic food in the Czech Republic. The aim is to determine the attitudes, awareness and purchase behaviour of Czech organic food consumers. Find out how different purchasing behaviour of women and men by age and what is typical organic food consumer. The thesis is divided into two parts. In the first theoretical-methodological section describes the basic concepts and legislation on the matter. Furthermore, mapping the situation of the contemporary state of the organic food market. The practical part consists of market segmentation obtained from desk research MML-TGI and quantitative research purchasing behaviour and attitudes of Czech consumers to organic food.
Keywords:
Organic food; Purchase behaviour; Segmentation; Biopotraviny; Nákupní chování; Segmentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41419