Original title:
Cestování za gastronomií
Translated title:
Culinary tours
Authors:
Mokrišová, Kristýna ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je gastronomický cestovní ruch, jenž je stále populárnější v moderních trendech cestovního ruchu. Práce si vytyčuje za cíl vymezit základní terminologii předmětné oblasti - především definovat pojmy stravování, stravovací služby a gastronomie; popsat gastronomii jako součást kultury národa a současně jako prvek globalizace; analyzovat cestování za gastronomií a zmapovat atraktivity v oblasti gastronomie; v neposlední řadě představit specifické typy cest za poznáním gastronomie a zdůraznit přednosti kuchyně jednotlivých destinací. V práci se blíže budeme věnovat třem vybraným destinacím, které budou rozpracovány do modelových nabídek. Součástí cíle práce je vytvoření rozhodovacích modelů a návrh systému pro podporu rozhodování, umožňující gastronomicky orientované cestovní kanceláři učinit relevantní nabídku klientovi.The theme of the bachelor thesis is gastronomy tourism, which is becoming increasingly popular in modern trends of tourism. The thesis aims to define the basic terminology of the subject area - to define the terms of food, food and beverage service and gastronomy; to describe the gastronomy as a part of the national culture and at the same time as an element of globalization; to analyze culinary tours and to map the attractiveness of the area of gastronomy; last but not least, to introduce specific types of journeys of discovery of gastronomy and to emphasize the advantages of cuisines in each destination. In the paper, we will focus on three selected destinations, which will be elaborated in three model offers. Part of the goals of this work is to create a decision-making models and a proposal for decision support system, allowing gastronomically oriented travel agency to make relevant offers to the client.
Keywords:
client of travel agency; decision-making model; food; food and beverage services; gastronomy; gastronomy tourism; tour; gastronomický cestovní ruch; gastronomie; klient cestovní kanceláře; rozhodovací model; stravovací služby; stravování; zájezd
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41189